تعمیر لپ تاپ در اصفهان
و «تغییر مقیاس» «تثبیت فضایی» منطقهای (مارستون، 2000) . در دهه گذشته شاهد بودیم که مقامات محلی در کنار سرمایه خصوصی به طور فزاینده ای بر برنامه ریزی و اجرای پروژه های توسعه در مقیاس بزرگ تکیه می کردند. اینها شامل موزهها، اسکلهها، سالنها و پارکهای نمایشگاهی، مراکز تجاری، و رویدادهای شاخص بینالمللی بود. این تلاش ها برای تقویت موقعیت رقابتی اقتصادهای کلانشهری آنها در محیط رقابتی محلی، ملی و جهانی که به سرعت در حال تغییر است (Swyngedouw, Moulaert, & Rodriguez, 2002) خدمت کرده است. علاوه بر سطوح مختلف دولت، بازیگرانی مانند سازمانهای غیردولتی (NGOs) نقش کلیدی بهویژه در سیاستهای غیررسمی جهانی ایفا کردهاند (تیلور، 2005). در عمل، ترکیب این نهادهای رسمی (مبتنی بر دولت) و غیررسمی بهعنوان «مجموعهای از بدنههای به هم پیوسته اما مجزا» است که «نظام حکومت جهانی را تولید میکند» (هالیدی، 2000: 334).
ظرفیت های حاکمیت فرامرزی به عنوان فرآیندهای دوگانه هر دو نهادسازی رسمی و ادغام غیررسمی توصیف می شوند (کرامش و هوپر، 2004). گسترش اخیر تعمیر لپ تاپ در اصفهان مناطق فرامرزی را می توان به عنوان نتیجه افزایش «تمرکززدایی» حاکمیت فرامرزی تفسیر کرد. این به معنای تغییر از سطح ایالت مرکزی به قلمروهای محلی و منطقه ای است که اغلب در پیوند با یکپارچگی فراملی است (پرکمن و سام، 2002). «حکومت چند سطحی» (MLG)، همانطور که در اتحادیه اروپا به وجود آمد و به طور گسترده توسعه یافته است، پیشنهاد می کند که
سی یانگ / جغرافیای سیاسی 25 (2006) 817e835 821
«صلاحیتهای تصمیمگیری توسط بازیگران در سطوح مختلف به اشتراک گذاشته میشود نه اینکه توسط مدیران دولتی در انحصار باشد» (Hooghe & Marks, 2001: 27؛ Jessop, 2004). تلاشهای اخیر برای اعمال مدل MLG برای حکمرانی فرامرزی فراتر از اروپا، به عنوان مثال، در چین بزرگ (ساسوگا، 2001) و منطقه PRD بزرگ (یانگ، 2005) آغاز شده است. استدلال میشود که مانند اتحادیه اروپا، صلاحیتهای تصمیمگیری در PRD بزرگ در سطوح مختلف دولت از مرکزی تا استانی (در این تعمیر لپ تاپ در اصفهان
- ۰۰/۰۸/۱۶